Zorgverzekeraar Zilveren Kruis al volledig digitaal?

Zilveren Kruis DigitaalEerder deze maand kreeg ik van zorgverzekeraar ZilverenKruis een brief met daarin de aankondiging dat ze overschakelen van post naar digitaal. In plaats van een brief per post krijg je nu alles naar het opgegeven e-mail adres gestuurd. In de brief staat aangegeven welk e-mail adres dat is. Deze e-mails kunnen gaan over de afgehandelde declaraties of de zorgverzekering zelf. Wil je meer details weten ten aanzien van de status van de declaraties en het ingehouden Eigen Risico, moet je inloggen op Mijn Zilveren Kruis.

Eerste declaratie overzicht digitaal

Direct na het ontvangen van de brief met de aankondiging dat ZilverenKruis digitaal gaat, de eerst e-mail. Er staat een nota voor me klaar in het declaratie overzicht. Om deze te bekijken moet je dus inloggen in Mijn Zilveren Kruis. Gelukkig weet ik mijn DigiD nog. Het declaratieoverzicht staat dan onder mijn ontvangen berichten. Het laden van de pagina na het inloggen duurt wel lang. Maar dan krijg je een keurig overzicht van je huidige zorgverzekering. Direct wordt getoond welke premie ik nu betaal voor de huidige zorgverzekering en welke korting ik daarop heb gekregen via mijn werkgever.

Bij Mijn ontvangen berichten staan nu verschillende berichten. Als ik op de link mijn ontvangen post klik kom ik in een overzicht. In dit overzicht staan voor mij twee declaratie overzichten. Helaas is het dan wel onduidelijk. Je ziet alleen van welke datum deze overzichten zijn. Helaas is niet aangegeven welke nog betaald moet worden.

Zilveren Kruis klaar voor digitaal?

Gezien de onduidelijkheid in het overzicht maar een vraag gesteld via het online contact formulier. Direct krijg je een e-mail terug waarin staat aangegeven je binnen drie werkdagen een reactie krijgt. En dan twee dagen later het bericht via de e-mail dat de vraag niet binnen 3 werkdagen beantwoord kan worden. En dan de dag daarna direct een uitgebreide reactie. Deze reactie gaat wel over het onderwerp maar is niet een antwoord op de gestelde vraag. Blijkbaar is de organisatie nog niet helemaal ingesteld om digitaal te gaan. Nog geen soepel proces en op een simpele vraag niet echt een antwoord.

Lees meer over de Zilveren Kruis zorgverzekering