Zorgverzekeraar Energiek scoort tweede plaats
Met trots geeft zorgverzekeraar Energiek op haar site aan dat ze de tweede plaats heeft behaald in een onderzoek van de Consumentenbond naar de zorgverzekeringen. De Consumentenbond heeft de zorgverzekeraars vragen gesteld over de verzekeringen. Dit per telefoon maar ook schriftelijk. En het resultaat was een tweede plaats. En Energiek is daar trots op want vorig jaar nam de verzekeraar nog niet deel aan het onderzoek.
Persoonlijke manier Energiek
Energiek geeft aan dat het van de bond complimenten heeft ontvangen over de persoonlijke manier van het beantwoorden van de vragen, en natuurlijk de juistheid van de antwoorden. Energiek geeft aan dat ze het van zelf sprekend vindt om op deze manier om te gaan met vragen. Toch is het enorm blij om een tweede plaats in het onderzoek te pakken tussen de grote zorgverzekeraars die een grote naamsbekendheid hebben.
Energiek geeft aan zich te blijven inzetten voor een goede dienstverlening. “We doen daar namelijk iedere dag ons stinkende best voor (en dat is ook wat onze klanten verdienen)”.
Top 5 klantenservice zorgverzekeraars
In de november editie van de Consumentengids staat het hele verslag van dit onderzoek te lezen. Hierbij alvast de top vijf van de test van de klantenservice van de zorgverzekeraars:
- Kiemer, testoordeel 8,0
- Energiek, testoordeel 7,4
- OZF Achmea, testoordeel 7,4
- Bewuzt, testoordeel 7,3
- De Friesland,, testoordeel 7,2
De zorgverzekeraars zijn in het onderzoek beoordeeld op de volgende onderwerpen:
- kwaliteit antwoorden e-mail
- kwaliteit telefonische antwoorden
- reactietijd e-mail en telefoon
Zorgverzekeraar Kiemer behaalde de maximale score op reactie tijd.
Lees meer over de Energiek zorgverzekering.