Kiezen zorgverzekering, we wachten op Kerst?
De consument wacht op de kerstvakantie met kiezen zorgverzekering. Dit is de conclusie van CX Company. De keuze van de nieuwe zorgpolis is een last minute klus. Tijdens de kerstvakantie worden de verschillende zorgverzekeringen vergeleken en wordt de keuze gemaakt. Het grootste deel van de verzekerden wacht zelfs tot de laatste twee dagen van het jaar om de definitieve keuze te maken. Dit blijkt uit de gegevens van CZ Company.
Op basis van digitaal klantcontact
CX Company geeft aan dat het ongeveer 30% van de zorgverzekeraars ondersteunt bij het digitaal klantcontact. Op basis hiervan krijgt het goed inzicht in het gedrag van de consument bij de keuze van de zorgverzekering. Uit research van CX Company blijkt dat in de laatste twee weken van het jaar veel online vragen worden gesteld. Dit zijn meer dan 150.000 vragen per week die via de website van de zorgverzekeraars binnenkomen.
Vragen opzeggen zorgverzekering
De meeste vragen die CX Company te verwerken krijgt gaan over het opzeggen van de zorgverzekering. Ook worden er veel vragen gesteld over de dekking voor tandartskosten, orthodontie en apotheek. Ook heeft de verzekerde veel vragen over de hoogte van het eigen risico. Naarmate het eind van het jaar nadert, nemen de vragen over het opzeggen van de zorgverzekering toe. Op oudejaarsdag gaan 20% van de vragen over opzeggen.
Het verdiepen in de zorgverzekering begint na de herfstvakantie op gang te komen. CX Company geeft aan dat dan al ongeveer 20.000 vragen per week worden gesteld. Half november groeit dat aantal vragen naar 60.000 vragen per week. De piek in de laatste week gaat zelfs naar 180.000 vragen per week.
Vragen aan virtuele medewerker
De vragen waarbij CX Company de zorgverzekeraars helpt worden veelal gesteld via virtuele medewerkers en FAQs. Hierbij wordt gericht antwoord gegeven op de vragen die de consumenten hebben. CX Company geeft in haar persbericht aan dat het marktleider is op het gebied van virtueel klantcontact. Naast klanten als de zorgverzekeraars helpt CX Company ook bedrijven als Coolblue, Wehkamp en de ANWB.
Lees meer over de dienstverlening van CX Company op hun website.