Verzekeraar FBTO steunt Serious Request #sr13
Dit jaar staat het glazenhuis van Serious Request in Leeuwarden. Dit is de stad van verzekeraar FBTO. Dit jaar staat de actie van Serious Request in het teken van de 800.000 kinderen die sterven door diarree. Meer dan 2.000 kinderen per dag. Het Rode Kruis helpt dit te voorkomen.
Rondom de actie met het glazenhuis kunnen organiseren veel organisatie hun eigen actie om geld in te zamelen. Ook verzekeraar FBTO doet mee. Het riep Nederlanders op een sms te sturen naar het nummer 4333 met de tekst JijKiest. Daarmee doneer je 3 euro aan het 3FM Serious Request programma.
Maar je kunt ook rechtsreeks doneren. Dit via de actie pagina op de site kominactie.nl/fbto. Alle bedragen die op deze manier voor 19 december zijn bijgeschreven, zijn door FBTO bijgeschreven op de cheque die het heeft overhandigd in het Glazen Huis. Het streefbedrag van deze actie was € 500,00. Maar met deze actie is ruim meer opgehaald. De teller is uitgekomen op € 3.541,76.
Maar FBTO steunt meer acties. Naast de SMS actie en de donaties via kominactie.nl is FBTO ook sponsor van de FBTO Noordkaap Challenge. Ook hier probeert de verzekeraar zoveel mogelijk geld in te zamelen via SMS. Over deze actie kun je meer lezen op de speciale site: www.noordkaapchallenge.com (mogelijk niet meer online na de afloop van de campagne)