Veel minder reclames voor de zorgverzekeringen
De afgelopen dagen hoorde je de hele dag door de reclames voor een zorgverzekering. En volgens mij ook steeds weer dezelfde paar verzekeraars. Vaak zijn het de dagen rondom kerst dat de Nederlander beslist voor de nieuwe zorgverzekering. Waarbij misschien wel de meeste mensen na de kerstdagen de definitieve keuze maken. Maar vandaag is het rustig met de reclames voor de zorgverzekering. Blijkbaar is het niet voor iedere doelgroep belangrijk om nu nog te adverteren.
Wat me dit jaar wel opviel zijn de specifieke acties voor de laatste dagen. Waarbij verzekeraars een Bol.com cadeaubon inzetten of extra korting geven op de premie. Verzekeraar VGZ noemde het zelfs de Last Minute Dagen. Daarmee zetten de verzekeraars wel de trend voor het volgende jaar. Als dan weer veel mensen van zorgverzekeraar gaan wisselen zullen deze tot het laatste moment gaan wachten. Lijkt me juist niet wat de zorgverzekeraars graag willen hebben. Dan heb je de piekbelasting op een paar dagen.
Ben erg benieuwd wat de mutaties zijn onder de verzekeraars. De komende weken zullen we meer duidelijkheid gaan krijgen over de winnaars bij der zorgverzekering. De indicaties van de vergelijkingssites zijn dat de Nederlander kiest voor een online zorgverzekering met een hoger vrijwillige Eigen Risico en minder aanvullende verzekeringen. Of waren dit berichten om ons aan te zetten om juist nog een keer de zorgverzekering te gaan bekijken en deze vergelijkingssites te gaan gebruiken. We zullen het gaan zien. Gelukkig is het op de radio nu wel veel rustiger geworden met reclames voor de zorgverzekering.