Super actie: Zorgverzekeraar Ditzo doneert aan Kankeronderzoek
Zorgverzekeraar Ditzo geeft aan dat het dit jaar geen TV commercials gaat uitzenden ter promotie van haar zorgverzekering. Het geld dat ze daarmee bespaart zal Ditzo doneren aan Nederlands Kankeronderzoek. Het gaat hier om een erg groot bedrag van 1 miljoen euro. Dit bedrag is wat Ditzo normaal besteed in de overstapmaanden om consumenten te laten overstappen van zorgverzekering.
Ditzo roept op Kanker de wereld uit te kijken
Ditzo stelt een bedrag van 1 miljoen euro beschikbaar voor het kankeronderzoek van Professor Rene Bernards. Hij is verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Ditzo heeft voor deze actie een videoboodschap opgesteld. Voor elke kijker van deze video zal de verzekeraar 1 euro doneren. Dit in totaal met een maximum van 1 miljoen euro. De verzekeraar roept de Nederlanders dan ook op om de Kanker de Wereld uit te kijken. Dit kan via de website www.kijkkankerdewerelduit.nl
Via deze actie wil de verzekeraar Nederland bewust maken van het belang van onderzoek naar kanker. En naast de euro die Ditzo doneert per kijker, doneert het 2 euro voor het delen van deze video. Ditzo is ervan overtuigd dat het voor de kerst bekend kan maken dat het maximale bedrag van 1 miljoen euro is gehaald.
Bob Stehmann van Ditzo: “Een zorgverzekeraar moet hart voor de zorg hebben. Door een miljoen euro beschikbaar te stellen voor het kankeronderzoek en door te investeren in de droom van professor Bernards dragen wij bij aan de verbetering van de zorg in ons land. Dat effect bereiken we niet door net als andere verzekeraars geld te stoppen in televisiecampagnes. Nu brengen we echt iets teweeg in Nederland.”