Sterke groei bij Zorgverzekeraar Salland in 2008
Op haar site brengt Salland het nieuws dat de cooperatie Salland verzekeringen met vol vertrouwen het jaar 2009 is ingegaan. Zij hebben namelijk een goed financieel resultaat behaald in het voorgaande jaar en hebben een grote klantenwaardering gekregen. Daarbij is ook nog eens forse groei in het aantal leden waargenomen.
Salland geeft aan dat het ledental vorig jaar is uitgekomen op ruim 101.000 leden. Dit is een groei van ongeveer 10%. Salland denkt dat deze groei mede te danken is aan de hoge klanttevredenheid. Salland geeft aan dat het al jaren in de top drie voorkomt van toonaangevende klanttevredenheidsonderzoeken. Vorig jaar kreeg Salland verzekeringen van Independer een prijs voor de beste zorgverzekeraar. In het zelfde nieuwsbericht is te lezen dat Salland niet op haar lauweren rust.
De zorgverzekeraar blijft werken aan het verbeteren van de klanttevredenheid. Zo heeft Salland begin 2009 de Zorgadvieslijn vernieuwd. Leden kunnen deze lijn bellen wanneer ze op een wachtlijst staan of medisch inhoudelijke vragen hebben. Vragen en verzoeken worden binnen één werkdag afgehandeld, waardoor leden sneller de juiste zorg krijgen. Maar Salland heeft ook nieuwe activiteiten gestart. Zo is voor de markt van buitenlandse uitzendkrachten een nieuw label opgezet: HollandZorg.
Door met een dergelijk label te werken stemt Salland haar aanbod beter af op de specifieke wensen van de branche. Ook is de coöperatie in 2008 de ontwikkeling van een Maatschappelijke Deelname Organisatie gestart. Hierbij komt intensievere samenwerking binnen het veld van Wonen, Zorg, Welzijn en Werk centraal te staan, wat bijdraagt aan de kwaliteit van de dienstverlening voor de leden. Zie voor meer details: www.salland.nl of bezoek de speciale informatie pagina over Salland Zorgverzekering.