Overstappen van Zorgverzekeringen niet soepel
Afgelopen dagen in contact geweest met de klantenservice van verschillende zorgverzekeraars. Allemaal erg vriendelijk en ook zeer kordaat in het te woord staan. Je staat eigenlijk niet eens in de wacht bij de zorgverzekeraars. Je komt direct in het keuzemenu en daarna krijg je de juiste medewerker aan de lijn. Vanaf dat moment kun je het verhaal doen. Eigenlijk iedere keer dat je een vraag stelt laat het antwoord op zicht wachten. Meestal is het een andere medewerker die je dan moet spreken of ze laten terugbellen. Dit laatste loopt niet bij iedere zorgverzekeraar soepel. Maar gelukkig bij mijn eigen verzekeraar FBTO wel. Als ze zeggen dat ze terugbellen maken ze het ook waar. Dit jaar heb ik binnen Achmea de overstap gemaakt naar zorgverzekeraar FBTO. Zowel voor mezelf als voor de kinderen. Dit proces pas eind december gestart. Nu is het februari en nog steeds heb ik niet alle informatie gekregen. Het opzeggen van de oude zorgverzekering is in stapjes gegaan maar was wel op tijd geregeld. Wel raar dat dit proces voor iedere zorgverzekering anders verliep. Maar het verkrijgen van de acceptgiro’s is een andere verhaal. Deze acceptgiro’s heb ik nog steeds niet ontvangen. Op de polisbladen staat duidelijk aangegeven dat het om een acceptgiro betaling gaat. Gelukkig heb ik wel voor mijn eigen zorgverzekering een herinneringsbrief ontvangen met daarbij een acceptgiro. Daarmee kon ik het bedrag betalen met de juiste betalings informatie. Echter voor mijn dochter nog steeds geen acceptgiro. Daarover een paar e-mails verstuurd en wederom vandaag telefonisch contact met de servicedesk. Zal morgen teruggebeld worden met een antwoord. Laten we daar dan maar weer vanuit gaan.