ONVZ scoort hoog met zeer tevreden klanten
Dat is het resultaat van het onderzoek ‘Klantenmonitor Zorgverzekeringen’ dat jaarlijks wordt uitgevoerd door MarketResponse. Dit onderzoek heeft als onderwerp de klanttevredenheid van de Nederlanders ten aanzien van de dienstverlening van hun zorgverzekeraars. ONVZ geeft in een nieuwsbericht op haar site aan dat het zeer goed scoort met een gemiddelde van 7,9. Daarmee komt het op de tweede plaats achter Pro Life. In de top van het klassement zijn de grote zorgverzekeraars niet vertegenwoordigd. ONVZ geeft aan dat deze hoge klassering het gevolg is van haar persoonlijke benadering. ONVZ scoort binnen het onderzoek op alle punten goed.
Bijna 90% van de ONVZ klanten geeft aan zeker of waarschijnlijk klant te blijven bij ONVZ. Daarnaast geeft een groot percentage (64% een 8 of hoger) aan ONVZ aan te bevelen bij vrienden/kennissen. De reden om ONVZ aan te bevelen zijn vooral de dekking, de dienstverlening en het vertrouwen dat men in ONVZ heeft. Voorzitter van de Raad van Bestuur van ONVZ, Erno Kleijnenberg, is dan ook tevreden met de uitkomsten van het onderzoek. “Deze resultaten bewijzen dat we als minder grote zorgverzekeraars meer tevreden klanten hebben. Het onderzoek bewijst daarmee dat onze focus op persoonlijk contact met onze klanten in de praktijk goed werkt.” De tot tevredenheid stemmende resultaten nemen niet weg dat wij de dienstverlening naar uw klanten verder optimaliseren. Uiteraard houden wij u hiervan op de hoogte. Lees meer over het onderzoek en de resultaten op de site van ONVZ.