Niet tevreden over zorgverzekeraar angst voor switchen
De laatste weken hoor ik steeds meer mensen klagen over de ondersteuning vanuit de zorgverzekeraar. Ze hebben een zorgverzekering lopen een oude vertrouwde verzekeraars die al jaren actief is. Meestal zijn ze ook al jaren klant. Maar net nu meer zorg wordt afgenomen van verschillende zorgverleners verdwijnt ook het vertrouwen in de eigen zorgverzekeraar. Het gevoel bestaat dat deze steeds minder voor de klant regelt en vaak ook het uitzoekwerk aan de verzekerde overlaat. Minder bedreven met social media wil een grote groep klanten nog steeds kunnen bellen of minimaal een brief en/of e-mail kunnen sturen. De reacties op de e-mails en brieven laten daarbij lang op zicht wachten of blijven volledig uit. De klant voelt zich soms machteloos en heeft het gevoel volledig afhankelijk te zijn van zijn of haar zorgverzekeraar. Ook al is het steeds makkelijker geworden om van zorgverzekering te wisselen. Veel mensen blijven ondanks het feit dat ze ontevreden zijn bij de huidige zorgverzekeraar. Naar wat blijkt komt dit vooral voort uit de angst voor het acceptatie traject bij de nieuwe zorgverzekeraar. Worden ze nu ze veel zorg nodig hebben nog wel geaccepteerd door een andere zorgverzekeraar. Natuurlijk zien ze wel de aanbiedingen voor nieuwe zorgverzekeringen. Ze staan wel open voor een advies. Maar waar kan dit advies verkregen worden. En is er iemand die ze kan helpen bij het uitzoek werk? Want de wereld van de zorgverzekering blijkt wel erg complex te zijn. Zeker wanneer je veel zorg afneemt en een chronische ziekte hebt wil je gewoon direct duidelijkheid. Deze duidelijkheid is niet op de verschillende zorgverzekeringssites te krijgen. Ook blijkt het advies aan de telefoon soms ook erg beperkt. Dus blijft er niks anders op om gewoon de nieuwe aanbieding van de huidige zorgverzekeraar te accepteren. En dan maar hopen dat de teleurstelling en ellende met de verzekeraar in het nieuwe jaar zal meevallen.