Internetlabels zetten Zorgverzekeraar CZ op winst
Met het bekend worden van de resultaten van zorgverzekeraar CZ blijkt dat ze het zeer goed hebben gedaan. De Tilburgse zorgverzekeraar heeft het aantal zorgverzekeringen zien stijgen tot ruim 3,4 miljoen. CZ is een van de grote verzekeraars in het zorgsegment en biedt producten aan via verschillende kanalen en verschillende labels. Daarmee kan de verzekeraar verschillende doelgroepen bedienen op de gewenste manier. Tevens heeft het daarmee ook een goed inzicht in wat de consumenten verwachten van een zorgverzekeraar. Welke zorgverzekering heeft de voorkeur. Afgelopen periode hebben een groot aantal verzekerden afscheid genomen van de CZ zorgverzekering die onder CZ in de markt wordt gezet. De oude vertrouwde zorgverzekering. Hier was het aantal mutaties erg hoog. Ruim 65000 verzekerden vertrokken. Een groot deel van deze verzekerden stapte direct over naar het internetlabel van CZ, CZdirect. Deze verzekering heeft een lagere premie en een ander bedieningsconcept. CZdirect heeft afgelopen periode maar liefst 47000 nieuwe zorgverzekeringen verkocht. Zoals al aangegeven komt een groot deel daarvan vanuit de eigen zorgverzekering. Maar CZdirect heeft ook voor een mooie groei zorgen ten koste van de andere zorgverzekeraars in de markt. Naast de eigen labels is CZ ook risicodrager voor de zorgverzekeringen van OHRA en Delta Lloyd. Ook deze zorgverzekeringen hebben een bijdrage geleverd aan de groei van het aantal polissen. Het is echter niet duidelijk welk deel van de groei door OHRA is gerealiseerd en welk deel door Delta Lloyd. De verwachting is echter wel dat juist OHRA, met het nieuwe zorgverzekeren, de winst heeft gepakt.