Goede start Kiemer zorgverzekeraar
De resultaten van de eindejaars campagnes van de zorgverzekeraars worden langzaam aan bekend gemaakt. Een spannende periode voor Kiemer zorgverzekeraar. Want dit nieuwe internet label van De Friesland werd pas laat in het jaar geïntroduceerd. Met de bekendmaking van het concept in november van afgelopen jaar had de verzekeraar slechts twee maanden om de nieuwe zorgverzekeringen in de markt te zetten.
Volgens de prognoses heeft de nieuwkomer maar liefst 5000 zorgverzekeringen verkocht. Hiermee haalt Kiemer net zoveel nieuwe zorgverzekeringen binnen als het moederbedrijf De Friesland zorgverzekeraar. Daarmee komt het totaal van beide labels ruim boven de 500.000 zorgverzekeringen uit. Kiemer dat in de markt was gezet door de moedermaatschappij om de leegloop van verzekerden tegen te gaan, heeft goed uitgepakt.
In de vorige campagne periode had De Friesland namelijk een stevig aantal zorgverzekeringen verloren. Dit was het signaal voor de zorgverzekeraar om in te grijpen en actie te nemen. Met de introductie van Kiemer heeft De Friesland een zorgverzekering in de markt willen zetten die een maatschappelijke rol wil spelen. Dit gecombineerd met een gunstige premie, persoonlijke benadering en een goede service. Gezien de goede start van Kiemer slaat de propositie dus aan.
De echte toets van bekwaamheid gaat natuurlijk in de loop van het jaar plaatsvinden. Gaat de Kiemer de verwachtingen ten aanzien haar zorgverzekeringen waar maken. Kan het de groep verzekerden op het eind van het jaar nog verder laten groeien in aantal. Dit zal afhangen van de ervaringen van de klanten en de pers hierover.
Volg de site voor meer informatie over de Kiemer zorgverzekering.