Collectiviteitenkolder in de zorgverzekering volgens DSW
DSW, de zorgverzekeraar uit Schiedam is in diverse dagbladen een actie gestart tegen de collectiviteiten. Met een pagina grote advertentie wordt de consument gewezen op de zogenoemde marketing truc die diverse verzekeraars hanteren. In eerste instantie worden de basispremie en aanvullende premies hoger voorgesteld. Maar met een collectiviteitkorting komt de premie weer uit op het gewenste niveau. Als consument kunt u zich meestal via de werkgever aansluiten bij een collectiviteit. Maar ook als u lid bent van grote consumenten organisaties als ANWB, FNV, Anbo en Vereniging Eigen Huis kunt u zich aansluiten bij een collectiviteit, Zelfs als je meespeelt met de Staatsloterij of de nationale Postcode loterij kunt u profiteren van de collectiviteitkorting.
DSW wil hiermee de draak steken door “luchtige” criteria te hanteren om van een lage premie te kunnen profiteren. “Als je met je duimen kan draaien”, kan de consument rekenen op een lage premie. Met andere woorden, bij DSW kan iedereen profiteren van een lage premie voor de zorgverzekering. In het door DSW gepubliceerde premieoverzicht staat DSW Zorgverzekeraars bovenaan met de jaarpremie voor de natura zorgpolis en de restitutie zorgpolis.