Antoni van Leeuwenhoek reageert op initiatief verzekeraar Ditzo
Vandaag een bericht van Ditzo met een aanvulling op de berichten over de unieke actie van Ditzo. De verzekeraar heeft verschillende vragen gehad vanuit de media naar aanleiding van het initiatief om een deel van het marketingbudget in te zetten voor het ondersteunen van het kankeronderzoek van het Antoni van Leeuwenhoek. De hoogte van deze donatie is afhankelijk van de reactie van het publiek maar zal maximaal 1 miljoen euro zijn. Het Antoni van Leeuwenhoek heeft vanochtend op haar website een reactie gepubliceerd op deze actie. De tekst is ontvangen vanuit Ditzo en integraal overgenomen.
Het 100-jarig bestaan van het Antoni van Leeuwenhoek is voor verschillende mensen en organisaties aanleiding geweest acties op te zetten om (financieel) bij te dragen aan het onderzoek naar personalised medicine. Met deze vorm van behandeling kunnen patiënten een behandeling op maat krijgen die is afgestemd op de specifieke afwijkingen in het DNA van hun tumor waardoor de kanker beter bestreden kan worden.
Voor sommige patiënten met longkanker, borstkanker en darmkanker is er al een behandeling op maat mogelijk. Het Antoni van Leeuwenhoek wil deze behandeling op maat voor alle patiënten beschikbaar stellen.
Het Antoni van Leeuwenhoek heeft dan ook verheugd gereageerd op het initiatief van Ditzo om hun marketingbudget beschikbaar te stellen voor ons onderzoek. Voor iedere keer dat hun filmpje bekeken wordt, doneert Ditzo €1. Als het gedeeld wordt €2. Zij stellen zo maximaal miljoen beschikbaar. Het filmpje is te bekijken op www.kijkkankerdewerelduit.nl.
Ditzo geeft aan dat je meer informatie over het onderzoek naar personalized medicine kan terugvinden op de website van het NKI. Op de site nieuws.kijkkankerdewerelduit.nl geeft Ditzo uit waarom het deze actie ondersteund.
Nog even snel kijken wat de stand van de actie is. Gisteravond zag ik de teller op 450 euro staan. De teller staat vanavond al op? €42.570 euro